תאריך פרסום:
תחת הקטגוריה:
תיוגים: ,
Permalink

טיפים לתזונה נכונה

כיום, כשכמות הפיתויים על מדפי חנויות המזון עצומה, ובכל פינה שומעים על אנשים עם תופעה של עודף משקל, ומנסים לעבור לאורח חיים בריא המשלב תזונה נכונה שתאפשר ירידה במשקל, החלטנו לרכז עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם לשמור על אורח אורח חיים בריא, תזונה נכונה ודיאטה נכונה במידת הצורך.

1. אכילה מהירה גורמת ללחויות בגוף ולאלרגיות. כמו כן אכילה מהירה מונעת הגעה לתחושת השובע ולכן אנו אוכלים יותר ממה שהגוף צריך. תזונה נכונה משמעותה לא רק מה אוכלים גם איך, מתי, כמה ולמה!

2. לכל ארוחה מומלץ להוסיף ירקות ירוקים: בייבי סלט, פטרוזיליה, שמיר בזיליקום. שמיר – מונע עצירות, מסייע בתהליך העיכול, מאזן רמת סוכר, מעלה את הכולסטרול הטוב ומוריד את הרע. וגם מוסיף קצת טעם לסלט…

3. אכילה מרובה של מלח מורידה את רמת האשלגן בגוף ופוגעת בכליות. ניתן להמליח גם ע"י רוטב סויה…

4. מומלץ לאכול יוגורט טבעי רגיל ללא פרי או מעדן, יוגורט טבעי מכיל את מירב החיידקים הפרו ביוטיים, ניתן להוסיף ליוגורט פרי חתוך, כפית גרנולה או ירק חתוך. בתקופה של ירידה במשקל היוגורט יכול לשמש כארוחת ביניים וכמקור לחלבון.

5. מומלץ מאד לאכול דגים מהים הצפוני: סלומון, דניס, טונה… בדגים יש שומן omega 3 השומר על מערכת כלי הדם והלב ועוזר למנוע דלקות!

6. בשר בקר מומלץ לאכול פעם ב-10 ימים, ולא בתדירות גבוהה יותר, מאחר שהוא סופג את כל התוספות והסטרואידים שמזריקים לבעלי חיים.

7. שכבת העור בעוף סופגת את כל הרעלים, כך שצריך לבשל את העוף ללא העור וללא שכבת הקרום מתחתיו. כחלק מתהליך של תזונה נכונה עדיף לאכול עוף, חזה עוף, פרגיות שניצל לא מטוגן (בתנור) – אלה משמשים ספקי חלבון מצויניים המסייעים לתהליך של ירידה במשקל.

8. תחליף חלבון לכל הצמחוניים: אורז ועדשים, חומוס וטחינה.

9. ביצה – מומלץ גם למי שסובל מכולסטרול. בחלמון יש חומר שנקרא לציטין ותפקידו להוריד כולסטרול רע (בתנאי שאוכלים ביצה רכה או ביצה עין, כאשר החלמון לא יבש).

10. חיטה לבנה, פיתות, לחם לבן – לא בריא. בשעורי מלאכה מערבבים קמח, לבן ומים כדי ליצור דבק, זה מה שקורה לבצקים בגוף שלנו. לעומת זאת מקמח מלא לא ניתן ליצור דבק. מומלץ לאכול חיטה מלאה ודגנים. בתהליך ירידה במשקל, כדאי לאכול לחם קל מחיטה מלאה, כשכמות הקלוריות בפרוסה היא סביב ה- 35 קלוריות ולכן ניתן לאכול יותר לחם.

11. קפה, קקאו, שוקולד, קולה – מוציאים מינרלים מהעצמות. כמו כן כל כוס קפה סופחת מהגוף 3 כוסות מים!!!

12. משקאות ואוכל דיאט – פוגע בזיכרון. להקציב משקה דיאט אחד ביום.

13. מומלץ לאכול עד שתי מנות פרי ביום, היות ועודף סוכר בגוף הופך לשומן. כחלק מתזונה נכונה יש לאכול פירות על בטן ריקה ולא מיד לאחר הארוחה, כמו כן ניתן להשתמש בפרי כארוחת ביניים קלילה וטובה.

14. לכל מי שמרגיש צורך באכילת משהו מתוק אחרי הארוחה, כנראה שחסר ויטמין B2

15. פעילות גופנית: שלוש פעמים בשבוע מגבירה יציאת רעלים, גורמת לזרימת דם טובה יותר, מגדילה נפח ריאות, מורידה דופק, שומרת מפני בריחת סידן ומינרלים מהעצמות וממפרקים ומורידה לחץ דם. כמובן שפעילות גופנית מסייעת בתהליך של ירידה במשקל!

והכי חשוב, הקפידו לשמור על תזונה נכונה על מנת שנוכל להתבגר יחד!

טיפים תזונה נכונה ירידה במשקל